I Kattis kök

I Kattis kök

torsdag 15 december 2011

Lite sommarkänsla

Såna här vinterdagar när det bara regnar och är plusgrader ute (händer inte så ofta här uppe i norr i vanliga fall) under våren eller idag, så har jag inte mycket till julkänsla. Ska iväg och jobba inatt och det innebär att jag inte är så sugen på långkok till middagen. Håller på att koka potatis och sen blir det lite spenat och fiskpinnar med remouladsås till middag.
Ja, ja i alla fall så var jag sugen på lite sommarkänsla. Hittade en mango i kylen och eftersom jag nyss handlat passade jag och dottern på att göra sommarsmoothies!

Det här behövs:
1 mango
1 passionsfrukt
1 tsk vaniljsocker
3 dl turkisk yoghurt
1 dl mjölk

Gör så här:
Skala och hacka mangon, gröp ur passionsfrukten och mixa med resten av ingredienserna. Fyll upp två höga glas, blunda, låtsas att det är sommar och njut!!!











Enkelt och gott. Nu ska jag springa iväg och börja med fiskpinnarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar